Bouw in volle gang

Ondanks de moesson is de herbouw van de dokterspost in het 2000 meter hoge Khastap/Basa (Solo-gebied) in volle gang. Het oude gebouw was deels onbruikbaar en de ruimte die nog wel werd gebruikt was onveilig. De vele regen van de afgelopen tijd was lastig, maar het was 2 maanden geleden geen onoverkomelijk obstakel om te starten met de herbouw. Wel zijn de kosten wat hoger uitgevallen, o.a. doordat de materialen door de onbegaanbare wegen deels per drager zijn vervoerd.
Het voordeel: extra mensen hebben kunnen profiteren van de bouw, en dus van de ontvangen donaties! Een maand terug meldden we dat we een extra bedrag van 2500 euro konden schenken. Een deel hiervan is verder nodig voor de aanschaf van de nieuwe tandartsstoel en het röntgenapparaat, die duurder blijken dan eerder begroot. Deze apparaten zullen, als het gebouw gereed is, worden getransporteerd naar het bergdorpje. En dan is ook de moesson voorbij. De arts, overige medewerkers en omwonenden kunnen niet wachten voor het zover is.