Daadkracht

Ruim zes weken geleden maakten we geld over naar Nepal voor de bouw van een nieuw huis voor het gezin van Gyalbo Lama in het dorpje Kakani (2100 m) in het Helambu-gebied. Niet te geloven, maar de bouw is praktisch gereed. Niet eerder was er zo snel bouwresultaat van onze ondersteuning!

We gaan een en ander binnenkort zelf aanschouwen. Daarbij zullen we in hetzelfde dorp opnieuw de Shree Palchok school bezoeken, waar we kort na de aardbeving uitgebreide steun verleenden met de herbouw van een gebouw. Aanvullend steunden we de school in 2017 met een keuken en zonnecellen. Verder gaan we langs bij Ngima Lama in Tarkeghyang, die heeft kunnen herbouwen (in gang gezet feb 2018). Zie ook de eerdere blogs.

Dan is er een tweede heugelijk feit te melden: we ontvingen onlangs maar liefst € 5218,- van de Do Good Foundation, met de vraag of wij een herbouwbestemming kunnen geven aan het geld in Nepal. Wij gaan hiermee aan de slag. Grote dank aan deze collega-stichting. En natuurlijk aan de donateurs!