Herbouw Health Post

Dank voor de donaties die nog steeds blijven binnenkomen! En mensen die hun cadeau voor bv verjaardag vragen in de vorm van donaties aan onze stichting!

Het actuele project dat Stichting Topaspiraties ondersteunt, is de herbouw van een medische post in Khastap/Basa, in het Solo-gebied (ca 20km ten zuiden van Lukla, en circa 10 km ten oosten van vliegveldje Phaplu). Deze post bedient 11.000 mensen in de directe omgeving.
Het gebouw is dusdanig beschadigd door de aardbeving, dat het deels onbruikbaar is geworden. Met geld van onze donateurs kunnen we de volgende financiële ondersteuning bieden:
– herbouw van een klein aardbevingsbestendig gebouw (3 ruimtes);
– aanschaf van een tandarts-stoel;
– aanschaf van een röntgenapparaat (tbv botbreuken e.d).
In de afgelopen weken is het beschadigde gebouw gesloopt, en zijn de meeste materialen aangevoerd. Vervoer over de weg (naar Salleri, bij Phaplu) wordt nu steeds lastiger met de intredende moesson. Het wordt een race tegen de klok of het gaat lukken om de komende weken te herbouwen, of dat e.e.a. uitgesteld wordt tot na de moesson. Wordt vervolgd!