Hulp aan extra gezin

Dankzij de giften van de afgelopen maanden (zie de eerdere berichten van juni en juli), kon vandaag het mooie bedrag van 5500 euro worden overgeboekt naar Nepal. Hiermee kan een nieuw gezin worden ondersteund bij de herbouw van hun huis. Het betreft een familie in het dorpje Kakani, in het Helambu-gebied, waar Stichting Topaspiraties eerder de school ondersteunde.

Het eerdere huis van Gylbo Lama en zijn gezin (vrouw, zoon en schoondochter) werd in de aardbeving van 2015 volledig verwoest. Sindsdien werkt zoon Gyurmi Lama in het golfgebied om extra geld te verdienen. Dat is echter bij lange na niet genoeg voor een nieuw huis. De overige drie gezinsleden wonen derhalve nog steeds in een tijdelijk onderkomen van golfplaten.

Hoe dankbaar om dit gezin te kunnen helpen aan een eenvoudig nieuw huis!