Nepal in de picture

Nepal NOW! Meer dan ooit staat Nepal klaar om bezoekers te ontvangen voor het ervaren van de bergen, de jungle, het wild of de cultuur. En de gastvrijheid van de bevolking te ervaren. De moesson is weliswaar gestart, maar wellicht biedt deze zomer een moment om een reis te plannen voor het najaar of komend voorjaar?

Om geïnteresseerden verder te enthousiasmeren, organiseert het Consulaat van Nepal een inspiratie-avond op 11 juli (19:00 – 21:30 uur) in de Tijgerzaal van Artis (Amsterdam).
Programma: korte lezingen over de cultuur van Nepal, de tijgerpopulatie (Cas de Stoppelaar), de Manaslu-expeditie (Mariniers), de NKBV in Nepal (Robin Baks). Katja Staartjes is verder gevraagd wat te vertellen over het ongerepte Westen van het prachtige Himalaya-land.
Info en opgeven kan via het consulaat: consulate@nepal.nl

Nepal is verder nog steeds gebaat bij ondersteuning van de bevolking en bij de wederopbouw. Het is hartverwarmend om te zien dat daartoe nog steeds mooie initiatieven worden ontplooid:
Peace by Melvin: knuffels voor kinderen in o.a. Nepal;
Studio Dynamica Deventer: geldinzameling voor Nepal via kettlebell ½ marathon op 30 juni en via yoga-les op 7 juli. Het ingezamelde bedrag wordt geschonken aan Stichting Topaspiraties;
Running Buddha: donatie van zonnelampjes van WakaWaka voor Nepal via de Challenge108! Op het strand van Scheveningen worden op za 2 juli bij zonsondergang 108 zonnegroeten gebracht. De lampjes zullen via onze stichting naar Nepal gaan.

Verder is sinds vandaag deze website www.stichtingtopaspiraties.nl live. Eerder brachten we de blogs via de expeditiesite gurlamandhata.nl (de expeditie van 2015 van Katja Staartjes en Henk Wesselius, die door de aardbeving werd afgebroken).

Deze website is mogelijk gemaakt door Frits Tomson (van COTT) en Katja Staartjes Inspiratie. En door eerder werk van Endeke Huisman (Penong ontwerp), want zij maakte destijds de Gurla-site, waar deze website op is gebaseerd. Dank voor de ondersteuning!
Vanaf vandaag volgen updates over hulp aan Nepal via dit kanaal.