Van Tijdelijk naar Nieuw

Onlangs waren wij (Henk Wesselius en Katja Staartjes) in Nepal en bezochten drie gezinnen in Helambu.
Als eerste Maya Tamang en haar dochter Kanchen. De aardbeving verwoestte het huis van het gezin en kort daarna overleed de vader des huizes. Moeder en dochter bewonen nog steeds het piepkleine tijdelijke onderkomen even voor Kakani. Het is fantastisch dat dankzij de grootse donatie die we via de Do Good Foundation ontvingen, binnenkort gestart kan worden met nieuwbouw voor dit tweetal.
In Kakani bezochten we verder Gyalbo Lama (zie onderstaande berichten van juli en sept) om kennis te maken en het nieuwe huis te bewonderen. Zo ook bezochten we Nima Sherpa in Tarkeghyang. Gezien de afgelegen ligging van het dorpje verloopt de bouw trager. De muren staan nu, het dak zit erop en het jonge gezin zal binnenkort het nieuwe huis betrekken.
Hartverwarmend om te ervaren hoe blij deze drie gezinnen zijn met de hulp vanuit onze stichting. Allemaal mogelijk gemaakt door de vele giften: dank aan alle donateurs!