Voedselhulp Kathmandu

Dankzij de donaties van de afgelopen tijd konden er voedselpakketten worden uitgedeeld aan gezinnen in de hoofdstad Kathmandu. Een paar weken geleden betrof het rijst voor de armsten in de stad. Op 20 juni ging om pakketten van 25 kilo rijst, 2 kilo linzen en een liter zonnebloemolie. Kortom, de ingrediënten voor de nationale maaltijd dal bhat. Het kwam ten goede aan ruim zestig gezinnen uit de toeristensector: dragers, koks en trekking-gidsen. De sector is keihard getroffen en geen van de families heeft afgelopen maanden ook maar één rupee kunnen verdienen. De mensen in de stad zijn daarbij nog erger getroffen dan die op het platteland: weinig ruimte en geen mogelijkheden om eigen gewassen te verbouwen.

De situatie is schrijnend en verbetering is hard nodig. Een eerste stap is de lockdown die kortgeleden is opgeheven. En zoals het er nu naar uitziet gaat de luchthaven van Kathmandu begin augustus weer open. Toeristen zijn daarmee welkom, maar het is hoogst onzeker, hoeveel mensen daadwerkelijk zullen afreizen naar het Himalaya-land.

Hulp blijft dan ook nodig. Nu en straks. Elke euro helpt Nepal. Daarom doneert Katja Staartjes in de maanden juni/juli/augustus 2020 van elk bij haar besteld boek Lopen over de grens een bedrag van 20 euro aan Stichting Topaspiraties. Dit bedrag komt – zoals alle donaties via deze stichting – voor 100% terecht in Nepal.

De koper van het boek betaalt de normale winkelprijs van € 37,50 en je hebt geen verdere kosten. Door aankoop van een boek Lopen over de grens steun je Nepal dus met een bedrag van € 20,-

Voor wie het boek niet kent: het betreft het verslag in woord én beeld van de Great Himalaya Trail, de 2000 kilometer lange doorkruising te voet door Nepal, van west naar oost.
Via deze link vind je meer informatie en kun je bestellen.