Waterpunt Dudh Kund

De NKBV (Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging) heeft ervoor gezorgd dat er 3 bruggen zijn herbouwd langs de Dudh Kund trail in Nepal. Deze waren verwoest tijdens de tweede grote beving, op 12 mei 2015. De Dudh Kund trail ligt in het Solo-gebied bij Paphlu/Karikhola, iets ten zuidwesten van Lukla (Everest-gebied). Het is een bijzondere trail, die niet alleen door toeristen wordt gelopen, maar ook door Nepalezen: ieder jaar lopen vele pelgrims in augustus rond volle maan de meerdaagse tocht naar het heilige Dudh Kund meer. Volle maan viel dit jaar op 18 augustus, kortom gisteren!
Het geld voor dit herbouwproject is opgehaald tijdens de benefietavond van 14 oktober 2015: ruim 10.000 euro.
Het was de bedoeling dat er van het geld ook een drinkwaterpunt zou worden aangelegd langs de route, maar uiteindelijk bleek het resterende bedrag niet toereikend; er miste 550 euro. Onze stichting heeft derhalve besloten het ontbrekende bedrag aan te vullen, zodat de route alsnog kan worden voorzien van een drinkvoorziening. Na de moesson zal een en ander worden aangelegd en vanaf half oktober kan er water gedronken worden langs de route.