Hackathon of Hope

De HAS Hogeschool in Venlo heeft 7-8 januari jl. een 36-uurs Hackathon of Hope gehouden. Tweedejaars HAS-studenten Agri-foodbusiness ontmoetten ieder uur van de hackaton online in totaal circa 80 agrofood-professionals en studenten uit 40 landen over de hele wereld. De studenten interviewden de professionals over hun persoonlijke leven, business en carrière. Natuurlijk ging het ook over de impact van corona hierop. Tevens praatten ze over mogelijkheden voor stages, minors, evenals carrièremogelijkheden.

Een van de organisatoren en docenten, Peter van Gastel, benaderde oud-studiegenoot LU Wageningen Katja Staartjes… Of het mogelijk was een verhaal te doen voor de studenten en in gesprek te gaan. En wellicht donaties te kunnen doen voor een van onze projecten. En zo geschiedde: de studenten spraken met onze coordinator Chhiree Sherpa in de middag van 7 januari. En zelf was ik die avond om 23 uur online in gesprek met de studenten. Prachtig event! Meer info hierover via de website van de HAS.

De hackathon of hope leverde totaal € 167 aan giften op. Dit komt ten goede aan de Basa School in het Solo-gebied in Nepal.
Het bedrag wordt gevoegd bij de donaties van eind 2020, waaronder het prachtige bedrag van € 500 dat we ontvingen via de Lions Club Roosendaal. Wordt vervolgd qua besteding.

Grote dank aan de Lions, de HAS en de individuele donateurs!