Hulp van Stichting Dhampus

We zijn zeer verheugd te kunnen melden dat Stichting Dhampus een donatie heeft gedaan van € 7.500,- waarmee we de handen ineen kunnen slaan voor de wederopbouw van een health post in het Solo-gebied, ten zuiden van Mount Everest.

De health post ligt in het dorp Basa, in de buurt van Paphlu en Karikhola (ten zuiden van Lukla). Chhiree Sherpa is intermediair voor dit project. Hij bezoekt de locatie deze dagen, evenals het ondersteuningsproject van de NKBV (reconstructie bruggen van de trail Dudh Kund). Binnenkort meer details over het health center project!

N.B. Stichting Dhampus verleent kleinschalige tandheelkundige hulpverlening op plaatsen waar het hard nodig is in Nepal (en Mongolie). Snel, professioneel en kosteloos. Geen grote kampementen, maar kleine teams van experts die elk jaar vrijwillig gerichte tandheelkundige hulp verlenen samen met lokale werkers. Stichting Dhampus is een initiatief van tandarts Joost van Vlijmen te Nijmegen. Na de aardbeving is Joost direct in actie gekomen om geld in te zamelen voor gerichte hulp aan Nepal. Meer info over deze stichting via de Dhampus website.