Hulpgoederen Humla terplekke

Eind juni arriveerde de medische hulpmaterialen te Simikot per vliegtuig – de enig mogelijke transportwijze naar het arme gebied Humla in het uiterste noordwesten van Nepal. De volgende goederen zijn gedoneerd ten behoeve van de dorpen Kharpunath, Namkha/Limi en Sarkegad:
– 6 zuurstof-concentrators (aangekocht via National Innovation Center);
– 230 kits voor de bevolking: mondkapjes, gezichtsmaskers, ontsmetting, zeep, handschoentjes, medicijnen;
– 10 medische kits voor de gezondheidsposten met inhoud als boven, met o.a. aanvullend: zuurstofsaturatiemeter, thermometer, PPE-set;
– rijst en noodles.

Bovenstaande ondersteuning is gecoördineerd vanuit vrijwilligers van de stichting READI (Rural Empowerment  & Development Initiative te Simikot) en de persoon van Mim Hamal (Kathmandu). Grote dank aan alle donateurs en betrokkenen!