Meer duurzame energie

Afgelopen week bezochten Chhiree Sherpa en Jimi Tamang namens de Stichting Topaspiraties het dorp Kakani in het Helambu gebied. Als eerste werd het nieuwe huis geïnaugureerd van Maya Tamang en haar dochter Kanchen, dat inmiddels is voltooid (zie eerdere bericht van o.a. 26 december 2018).
Verder kon het tweetal, evenals een aantal andere families, worden verblijd met een degelijke zonnecel, een flinke accu, een mobiele lader en verlichting. Deze apparatuur kon worden gekocht met de donaties van de afgelopen tijd. Bij een drietal lezingen van Katja Staartjes (Kulturhus Holten, Rotary Veenendaal en Theater Philharmonie Haarlem) werd tezamen € 845,- euro gedoneerd. Met wat er in de stichtingskas resteerde kon totaal € 1.100,- worden overgeboekt.
Behalve de aankoop van bovenstaande elektra-voorzieningen, werd een flink aantal kasten aangeschaft ten behoeve van de Shree Palchok School in Kakani. Deze kasten worden met name ingezet in het schoolhostel aldaar. Dit hostel is opgericht na de aardbeving en inmiddels ingericht voor 80 leerlingen, die te ver weg wonen, dan wel sinds de aardbeving nog steeds geen goede woonvoorziening thuis hebben.

Dank aan alle donateurs!