Onderscheidingen Katja Staartjes

Afgelopen halfjaar was bijzonder voor oprichter en voorzitter van onze stichting, Katja Staartjes; zij ontving maar liefst 3 onderscheidingen. Twee daarvan kwamen uit handen van de Nepalese ambassadeur H.E. Mr. Gahendra Rajbhandari. Allereerst was dat op 27 mei j.l. de Knight of the Himalayan Order, tijdens het Nepal congres, georganiseerd vanuit Nepal Federatie Nederland.
En op 10 september ontving Katja de Token of Love na afloop van de Nepal Dag 2023, georganiseerd door o.a. de Nepal Development Academy. Beide onderscheidingen waren te danken aan haar liefdadigheidswerk voor Nepal, en de rol die zij vervult om anderen in contact te brengen met het land voor toerisme dan wel ontwikkelingsprojecten.

Eerder dit jaar, op 26 april 2023 ontving de bergbeklimmer en Nepal-kenner een koninklijke onderscheiding: Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Dit op voordracht van de Nederlandse Klim- en Bergsportvereniging. Hier een link naar het bericht dat de NKBV daar toen over plaatste op de website.

Katja is zeer dankbaar en vereerd met deze onderscheidingen en waardering, en wil benadrukken dat de hulp vanuit deze stichting vooral mogelijk wordt gemaakt dankzij de donateurs en hun giften. Dus grote dank aan alle betrokkenen!