Warm douchewater

In oktober 2015 schonk Wim Brenkman en zijn Mera Peak klimteam een donatie die bijdroeg aan de herbouw van de Shree Palchok school in Kakani (Helambu). Afgelopen najaar wisselde Wim van baan en onze stichting mocht zijn afscheidscadeau ontvangen, een prachtig bedrag aan donaties.
Dit geld is besteed aan de aanschaf van twee nieuwe zonne-collectoren voor de school in Kakani. Het hostel telt zo’n 80 kinderen en er is 1 douche. De eerder geplaatste collectoren volstaan voor één warme douche per week voor zo’n 35 kinderen (zie blog van 2017). Met de plaatsing van de nieuwe collectoren kan elk kind voortaan wekelijks warm douchen. Waarbij aangetekend, dat er per douchebeurt zo’n drie kinderen tegelijk maximaal 5 minuten onder de waterstraal mogen staan… Waarmee maar weer duidelijk wordt hoe luxe wij het hebben in Nederland.
Grote dank aan Wim Brenkman en de donateurs. Eenzelfde woord van dank geldt voor iedereen die afgelopen jaar de Stichting Topaspiraties en daarmee Nepal heeft gesteund. Het werk daar gaat door!