HELP Nepal

Vandaag – 29 mei 2021 – staat bovenstaande foto in het Financieel Dagblad, als advertentie van ftrprf. Om hulp te vragen voor Nepal, nu het land het extra zwaar heeft gedurende de nieuwe Corona-golf met de Indiase mutant. Het zorgsysteem kan het niet aan; er zijn onvoldoende ziekenhuisbedden, onvoldoende hulpmiddelen en vooral onvoldoende zuurstof.
We kunnen de mensen helpen door te doneren via de vele kleinschalige Nederlandse en internationale initiatieven. Of centraal via giro 555 – Samen in actie tegen corona – waarmee we ook andere kwetsbare landen helpen.

Hier de link naar de advertentie in het FD en de webpagina van ftrprf.

Onze stichting zal het geld dat deze periode wordt ontvangen door schenkingen, besteden aan hulp in de strijd tegen de pandemie: medische hulpmiddelen voor afgelegen gebieden en zuurstof-apparatuur: elke euro die binnenkomt, gaat voor 100% naar Nepal.

N.B. De foto van het Nepalese jongetje is genomen in december 2015 in Kakani (Helambu) door Pieter Hemels (directeur ftrprf), toen wij daar gezamenlijk waren om de Shree Palchok School te heropenen, na de aardbevingen van april 2015. Hier de link naar de blogpost van de heropening.