Meer sport & muziek

Afgelopen twee jaar zijn de scholen in Nepal voor ca 65% van de tijd gesloten geweest wegens Covid; de lockdowns waren er heviger en langduriger dan in Nederland.

De eerste aandacht gaat dan niet uit naar Sport en Cultuur. Maar juist op dat gebied had de Himalaya Secondary School in Basa/Khastap (Solo), die we eerder ondersteunden met laptops, een beamer en beschermingsmiddelen tegen de pandemie, aanvullende wensen.

Het leek ons een goed idee op dit vlak een positieve impuls te geven. Tijdens ons afgelopen verblijf in Nepal is derhalve van het resterende donatie-geld in de stichtingskas (€ 500,-) het volgende gekocht: een accordeon en een fors aantal sportattributen om meer te kunnen volleyballen, voetballen en badminton & tafeltennis te spelen. Zoals altijd: grote dank aan de donateurs!

Toen de schenking terplekke werd aangeboden, waren alleen de leraren aanwezig. Helaas was de school opnieuw in lockdown, gezien de oprukkende O-variant. De verwachting is dat de scholen in Nepal begin februari weer open gaan. En juist dan is het van het grootste belang dat er weer volop gesport kan worden.